poniedziałek, 16 maja 2016

Opony, serwis opon

Opona pneumatyczna - tanie opony - zewnętrzna część części koła jest otwarty, stosuje się do krawędzi lub obręczy i z powietrzem (lub gazem) napełnia się pod ciśnieniem. JEST TO kontaktując składowych pojazdu z ziemi, masa pojazdu, SIL-drive, hamulce i układ kierowniczy i amortyzacji Podstawowej zużycia podczas jazdy.



Koltsov Tire Bike
Slicki - opony całkowicie gładkie lub oo Bardzo dobrze bieżnika. Spośród wszystkich typów opon Maja oporu toczenia najniższa. Zwłaszcza w sportach motorowych i motocykli używanych w kolarstwie torowym i wyścigów na suchej, gładkiej nawierzchni. Ten typ opon samochodowych i motocykli nie mokre powierzchnie, ponieważ nie jest to woda pod opony nie zwalnia zrobić, aby wykonać aquaplanacji (hydroplaningu), może to prowadzić. Natomiast opony rowerowe, z powodu ich małej powierzchni styku z podłożem i wiele więcej ciśnienia i stosunkowo niskich prędkościach nie przechodzą aquaplanacji zjawisko [2], może być również stosowany na mokrej nawierzchni.
Orzech - opony z systemem płytkimi rowkami, które również nie ulega zmianie stałej opory toczenia [3], koła opony typu oferują lepszą trakcję śliskie [4] oraz w celu ułatwienia spływu opony z wód powierzchniowych. Czy Sa znane modele równoległymi rowkami do jazdy i ukośne. rozładunku ukośne rowki lepszą wodę, ale mają też nieco wyższy opór toczenia niż równolegle. Rowkowane opony są szeroko stosowane w kolarstwie szosowym, korzystania z rowerów Town & General.
Szpulki - opony z bieżnikiem widocznym nieco przypominający Vibram. Są one szeroko stosowane w rowerów i ATV góry. Istnieje wiele odmian TOR. Naczepy slicki - dość gładka powierzchnia przednia i duże bloki na krawędziach, co jest pewnego rodzaju kompromisem pomiędzy oporem toczenia i przyczepności, gdy ciężary złożonych substratów PO TIRE błota i rodzaj piasku o zmiennej napędu - z bardzo znanych i rzadko rozmieszczone klocki, których zadaniem jest w błotniste i mokre podłogi "pinch" i charakteryzuje się bardzo wysokim oporem toczenia na twardej powierzchni. Rowery z tego typu opony jest często używane inny bieżnik opony na kole przodu i do tyłu.

Koltsov cykl opon produkcji krajowej.
Z kolcami - opony z kolcami metalowe, które są wykorzystywane na prawo jazdy, śnieg i lód robić. Rowery górskie SA, również dość często robić wyjście, nawet w lecie. Rowerzyści majsterkowicze zrobić sami z odpowiednio wybranym arkuszu i starych lub specjalnie kupowanych opon.
Rain - opony o specjalnie dobranej bieżnika, która gwarantuje spod kół bardzo wydajnego odprowadzania wody i ochronę przed poślizgiem.
Błoto i śnieg - opony zwykle wykonane z miękkich rodzajów gumy, towarzyszy specjalnie ukształtowanego wzoru bieżnika zapewnia dobrą przyczepność na błocie i śniegu.
Nordic - zaprojektowane tak, aby opony w bardzo zimnych warunkach napęd (w Polsce lodowej opony jest czasami nazywane). Najpopularniejszym SA w Rosji i krajach skandynawskich. Opony lodu są często wykorzystywane także w Kanadzie, gdzie są one łatwe OPONY ZIMOWE [5], aby wprowadzić podstawie tych SA oraz w temperaturach w jazdę pod -10 ° C [6] Regularne występujących zimą w przeważającej części Kanadzy. sporządzenia w porównaniu konstrukcję posiada Znak Budowlany zimowy bieżnik kierunkowych i więcej lamelek, które są rozmieszczone gęściej. Aby lepszą trakcję na śniegu i lodzie [7].
Podział przez budowę wewnętrznego [edytuj]
Opony przekątnej [edytuj]
W opon diagonalnych, cała tusza jest umieszczona z kilku warstw tkaniny na przemian w dwóch kierunkach z różnymi kątami, ale zawsze mniejsza niż 90 °. Liczba warstw zależy od rozmiaru i obciążenia co opony zostały zaprojektowane. Taka konstrukcja pozwala na aplikacje zawinąć do dymisji, ale nie zamierza wykluczyć. Przekątna opony opasane IS OPONA nazwie taśmą.
KORZYŚCI (zrobić przed opon radialnych):

wyższy komfort jazdy, zwłaszcza na nierównych drogach
Wysoka odporność na uszkodzenia mechaniczne ściany bocznej
Wady (opony radialne stosunku do zrobienia):

Mniej precyzja jazdy
znacznie gorsze zachowanie się opony podczas jazdy po Hatch
zwiększone zużycie paliw
Opony radialne (promieniowe)
Promieniowo osnowy jest promieniowo (promieniowo - stąd nazwa) http://wulkanizacjapodhale.pl/cennik/, lub pod kątem 90 °. wykorzystane do wzmocnienia ich warstwy opasania. Taki układ powoduje, że osnowa większą elastyczność opony warstwy opasania, sztywność bieżnika w celu poprawienia zachowania na zakrętach i zwiększa obszar styku.
KORZYŚCI (Czy porównaniu oponach):

precyzyjne prowadzenie
mniejsze zużycie paliwa
Wady (opony względem bias zrobić):

Niska odporność na ściance bocznej na mechaniczną
konieczność stosowania powłoki metalicznej gumy w zawiesinie
Opony dętkowa [edytuj]
Opony dętkowa, opatentowany przez firmę Michelin w 1930 roku ciężarkami opon, na których utrzymanie odpowiedniego ciśnienia jest odpowiedzialny tube. Dętkową opony TT (z typem angielskiego :. metra).

Opona
Masy opon w oponach, na których utrzymanie odpowiedniego ciśnienia odpowiedzialnej samej opony. Szczelność między obrzeżem opony wzmocniła dalszą stopkę. opony bezdętkowe jest TL (z angielskiego :. rur mniej).

Opony "Run Flat"
zrobić RunFlat do technologii w odległości 80 km na przebitej opony jazdy z prędkością 80 kilometrów na godzinę nie. W przypadku uszkodzenia lub przebicie miejsc w tradycyjnych oponach przechodzą poważne zakłócenia i zapobiec dalszej podróży. W oponach boków opony RunFlat SA poprawiła się znacznie, co jego zachowanie rozproszenia podczas nagłej utraty ciśnienia po przebiciu jeszcze elastyczność zmniejszona [8]. Podstawową wadą tego typu opony mniej komfort jazdy i oporów toczenia wyższy niż w przypadku konwencjonalnych opon. [9]



Opony
Konstrukcja opony

Konstrukcja opony: 1. pas, łańcuch 2, 3. 4. 5. drutu obręczy profilowe opony 6, 7 stopka.
Elementy typowe opon do samochodów osobowych [10]:

wchodzić
Bieżnik jest część opony, która styka się z podłożem i nie jest odpowiedzialny na powierzchni, uchwytem. W zależności od celu bieżnika opony mogą mieć inny kształt (TOR. Glebokosc), głębokość i twardość.

łańcuch
Sieć składa się z warstw kordu Wieluń ustawionych pod różnymi kątami w zależności od: typu konstrukcji opony. Przewód może być wykonana z poliamidu, poliestru, stal, włókno szklane i wiskozy.

pasy transmisyjne
Żarty warstwa (lub warstwy więcej) przewody ułożone obwodowo możliwe, podobnie jak większość nierozciągliwa. Jej zadaniem jest usztywnienie przednie opony i zapobiega ich deformacji pod wpływem działania sił uruchamiających.

stópka
Stopka (lub kołnierza) cześć opony w kontakcie z obręczą (inaczej znany jako obręczy również). Obwodowo druty wzmacniające utrzymanie opony na obręczy, przy czym odpowiadające kształtujących Stopy Równe odpowiedzialność opona obręcz, a także uszczelnienie opony bezdętkowej. W niektórych konstrukcjach opon do wzmocnienia Kevlar.

Oznakowanie opon samochodowych

Oznakowanie opon samochodów
Na boku opony jest różne znaki, które mówią o właściwościach. Czy główne postanowienia odpowiednich użytkowników, aby być w stanie:

rozmiar opon
typ opony (z powodu przeznaczenia)
data produkcji
Rozmiar opon silnika
Istnieje rodzaj oznaczenia rozmiaru opony, ale czasami dodaje wymiary w milimetrach, SA, a czasami w calach.
Na przykład, określenie 175/70 14 84 T, R jest jak następuje:

175 - Szerokość opony w milimetrach.
70 - bieżnika, co oznacza, że ​​ilość [11] Opona 70% szerokości z ITS w tej opony: około 123 mm,
Opony radialne ukośnie przed średnicy obręczy Maja - R "-", "D" lub "B" (MBS), taśmą
14 - średnica od tyłu, który jest także średnica obręczy, wyrażona tutaj w calach: w przybliżeniu 356 mm,
indeks nośności - - 84 określa maksymalne obciążenie opony, gdy ograniczenie prędkości; Część tabeli wskaźniki nośności przedstawiono poniżej, tutaj: 500 kg
T - indeks dopuszczalnej prędkości; Tabela kodów prędkości znajduje się poniżej, o 190 kilometrów na godzinę.
Inne oznaczenie (używany głównie do znakowania opon mają ciężarówki i ciągniki) może to wyglądać tak: 6.00-16 środków:

06:00 - szerokość opony w calach
16 - calowy średnica tylnego Opcjonalnie
Nie profil znak zazwyczaj oznacza, że ​​opona ma standardowy profil 80% jej szerokości. Pochodzący opony profil o wartości mniejszej niż 80 opon niskoprofilowych są rozważane. W przypadku nowoczesnych samochodach jako standard użyto celu profilu 70 ze względu na swoją uniwersalność.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz